Mean Stack

Przystępując do pracy nad projektem postanowiłem jednak nauczyć się czegoś nowego, pisząc swoja konkursową aplikację padł wybór na Angulara. Wstępnie miała być to aplikacja napisana w .Necie, w którym na co dzień mam do czynienia, lecz ze względu na open sourcowy charakter konkursu nadarzyła się okazja, żeby zrobić coś  właśnie przy użyciu takich narzędzi. Powodem który przemawiał za wyborem Angulara i napisania całej aplikacji przy użyciu Java Scriptu było to, że wszystko czego potrzebujemy dostępne jest w sieci za free.
No dobra ale jak zacząć pisać aplikacje w czymś nowym?
Na początek nie obeszło się bez jakiegoś kursu, w sieci jest masa kursów, tutoriali, darmowych książek do nauki ja niestety nie mam jednego źródła więc pozostawiam Wam poszukanie czegoś odpowiedniego do nauki. Mogę jednak przedstawić przydatne narzędzie jakim jest Heroku, to darmowy hosting naszej aplikacji, która do działania wymaga serwera Node.js. Kolejnym przydatnym narzędziem jest mLab, możemy tutaj hostować zupełnie za darmo bazę danych opartą na MongoDB.

Poświęciłem trochę czasu na systemem logowania w mojej aplikacji i zaimplementowałem funkcjonalność, która "trzyma sesje użytkownika". Jak zawsze nie obyło się bez obejrzenia kilku tutoriali na Youtube i zrozumienia idei tego mechanizmu, przyznam się nigdy wcześniej tego nie robiłem nawet w .Necie ;). Dzisiejszy commit był dla mnie pożądanym zastrzykiem wiedzy jeśli chodzi o wykorzystywanie plików cookie do trzymania danych użytkownika po zalogowaniu do aplikacji. Ponadto poprawiłem całą funkcjonalność jeśli chodzi o wyświetlanie przycisków do logowania, rejestracji jak i wylogowywania i wyświetlania nazwy zalogowanego użytkownika.
Zachęcam do przeglądania mojego kodu dokładnie tego commita ponieważ to on jest tutaj opisany.

Jest to puki co podstawowy system, który w kolejnych iteracjach aplikacji na pewno będzie wyposażony w dodatkowe funkcjonalności jak na przykład zmiana hasła.

Aplikacja jest już dostępna pod adresem: https://bboczkowski.herokuapp.com/

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Szyfrowanie

Szyfrowanie #2 - Porównanie funkcji skrótu

Aplikacja MyWallet gotowa do testów